donderdag, augustus 24, 2006

alles maar in 1 keer

Zo, de vakantie is weer afgelopen, het leven pakt langzaam maar erg zeker weer haar vertrouwde ritme op en ik neem eindelijk weer eens de tijd voor een blogje.
Ik kijk terug op een enerverende vakantie. Aan de ene kant heb ik genoten van de rust en de uitstapjes die we hebben gemaakt. Aan de andere kant kijk ik terug op een hoop droevige berichten.

We zijn in de vakantie met de jongens naar het Archeon geweest. Juist in de periode die wij gingen hadden die een Romeins legioen te gast (uit Groot-Brittanniƫ). Voor de liefhebbers is dit legioen na te zien op http://www.legiiavg.org.uk
We zijn via de prehistorie en de middeleeuwen zo de Romeinse tijd ingelopen, waar we rond 1 uur de exercitie van het legioen hebben gezien.


We kregen uitleg over de samenstelling van zo'n legioen, de wapenuitrusting en de uniformen. Vervolgens lieten ze een stukje opleiding zien, marcheren, aanvallen en verdedigen. Dit gaf mij een hoog Asterix en Obelix gevoel, wel logisch toch als je de volgende foto ziet....

Hierna werd nog geschoten met Romeins wapentuig waaronder de Balista. Na het schieten mochten we rondneuzen bij het tentenkamp en konden we vragen stellen. De jongens zijn met een echte Romeinse helm op op de foto gekomen ;). Zie hier mijn kleine legionairs

Stoer he? En trouwens, ja, ze hadden inderdaad in die tijd ook al microfoons ;). De legionair die bij de jongste staat heeft ons tijdens de voorstelling alles uitgelegd.
We hebben ondanks de motregen in het begin van de dag een erg leuke en interessante dag gehad.

Verder heb ik 2 verjaardagen gevierd, nog wat FBI-projectjes geprikt en wat plannen gemaakt...

Gisteren waren wij 10 jaar getrouwd en hoewel ik altijd zeg dat het geen opgave is en dus niet zo bijzonder, vond ik tien jaar toch wel iets om even bij stil te staan (of ging het nu toch om die Bosche bol....). Ik kreeg van mijn ouders een kaart met geld voor een bloemetje, dus heb 's ochtends een mooi bosje uitgezocht. Met de post kreeg ik een kaart van mijn zus en haar vriend, erg leuk, want mijn zus heeft een nogal adremme inslag waar het kaarten betreft ;). Rond half 5 stond ook nog mijn aanstaande schoonzus onverwachts aan de deur met ook al mooie bloemen en een kaart. We hebben gezellig zitten kletsen onder andere over het aanstaande huwelijk van haar en mijn broer. Fotolocatie, jurken en trouwboetieken, feestzalen, we hebben het allemaal behandeld, maar ben nog niet veel wijzer. Word het toch nog een verrassing, hihi.

Geen opmerkingen: